המבקרים-באתר-שלך

איך ללמוד על המבקרים באתר שלנו

אבל מי הם אותם מבקרים ואיך ניתן להשתמש במידע הזה על מנת לקדם אותנו עסקית ?

למרות שקיימים מספר כלים לניטור התנועה באתרים, הכלי הנפוץ ביותר הוא ללא ספק גוגל אנליטיקס

כלי זה בא ועוזר לנו לענות על 4 שאלות מפתח מהותיות דרכן נוכל ללמוד את זהות המבקרים ולפצח את הדרך לשימוש במידע על מנת לגזור ערך עסקי.

אנחנו ניגע ממש ממש בקצה של הקצה, מאחר ומדובר במערכת שיודעת לספק מידע רב מאד

  1. מי המבקרים באתר ?
  2. מהיכן הגיעו המבקרים לאתר ?
  3. אלו פעולות עשו המבקרים באתר ?
  4. מהן התוצאות של הפעולות שהמבקרים עשו באתר ?

המענה המלא לשאלות האלו, הוא בגדר חובה כאשר אנחנו בוחנים את התמונה העסקית שלנו ומפעילים אתר אינטרנט כזה או אחר.

נפרט מעט יותר על המדדים והנתונים שזמינים לנו עד לרמה שאינה מצריכה ידע מקצועי או ניסיון בתחום

מי המבקרים באתר ?

אז מי הם אותם מבקרים ? אנחנו לא מנטרים אותם ברמה האישית (לפחות לא במצב הזה, כאשר מדובר בלקוחות רשומים ניתן להתייחס אחרת), אלא יותר במגמות ופילוחים

האם הם נשים או גברים ?

באילו טווחי גיל ?

היכן הם גרים ?

במה הם מתענינים ?

במה הם מתענינים אצלנו באתר ?

כאשר נוכל לענות על השאלות האלו באמצעות המידע שמצטבר בגוגל אנליטיקס, נוכל לקבל מידע מכוון לגבי המענה העסקי שלנו אל המבקרים.

לדוגמא:

אנו מוצאים שקיים אחוז נכבד של מבקרים באתר:

נשים בגיל 22-30 מצפון הארץ, דוברות בעיקר עברית, והן בעלות תחומי עניין טכנולוגיים באופן כללי

והעסק שלך הוא בתחום המלונאות …בים המלח

החיבור בין נתוני המידע פותח לנו שאלות חדשות:

מי הן הנשים הללו ? מה המכנה המשותף שמביא אותן אלינו לאתר ? האם יש לנו פתרון או הצעה על מנת לגזור ערך עסקי מהן ? נניח, להציע באופן יזום דיל שמתאים לפרופיל שלהן ?

ואם העסק שלך הוא בתחום אחר, נניח שיווק של מערכת טכנולוגית לבקרה טכנית כשלהי.

אז עכשיו נפתחות לנו שאלות אחרות, והחיפוש אחר המכנה המשותף הופך לתהליך אחר, ומכאן שגם הפתרונות הם אחרים.

מהיכן הגיעו המבקרים לאתר ?

אחרי שאתה כבר יודע לזהות את הפרופיל של המבקרים אצלך באתר, עכשיו חשוב לנו ללמוד כיצד ובאיזו דרך הם מגיעים אליו.

האם הם מחפשים אותו במנוע חיפוש, ואז מקליקים ומגיעים ?

האם הם מגיעים מתוך קליק על קמפיין ממומן בגוגל או אולי בפייסבוק ?

האם הם הקליקו על קישור לאתר שלנו שהופיע באתרים אחרים ? בפורמים שונים , באתרי מידע, בכתבות או

האם יש בידם את הכתובת הישירה לאתר והם מקלידים אותה בעצמם ומגיעים אלינו ? אם כן האם הכתובת מופיעה להם בפרסום שלנו או אולי בכרטיס ביקור ?

האם הכתובת שמורה להם במועדפים ומשם הם הקליקו ?

אילו פעולות המבקרים עושים באתר ?

אחרי שהבנו מהיכן הגיעו המבקרים, כעת נרצה לדעת מה הם מבצעים אצלנו באתר ?

באילו דפים הם מבקרים ?

אילו פוסטים הם קוראים ? ובאיזה תחומים ונושאים ?

על מה הם מקליקים באתר ?

אם יש לנו שדה חיפוש, מה הם מחפשים ? ואול יותר חשוב מהם מחפשים ולא מוצאים ?

האם יש לנו דפים שלא זמינים כאשר מנסים להגיע אליהם ?

 

ככל שאנחנו מעמיקים בשאלות שלנו, אנחנו לומדים יותר ויותר על הצרכים של הלקוחות הפוטנציאליים שלנו

מהן התוצאות של הפעולות של המבקרים באתר ?

השאלה האחרונה.

היא אולי החשובה ביותר בפן העסקי.

האם התקבלו לנו לידים כתוצאה מרישום כזה או אחר של הלקוחות ?

האם בוצעו רכישות דרך האתר ?

איך העסק שלנו מתנהל ברמה השיווקית ? אולי נמצא שלמרות כל המאמצים, אנחנו לא מעבירים נכון מסרים ?

כאמור, זה על קצה המזלג,

עוד לא דיברנו על המרות, דוחות ייעודיים וניתוחים רחבים יותר

מעונינים בייעוץ בנושא ניתוח התנועה באתר,

אנחנו כאן עבורכם

 

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *